lördag 24 oktober 2009

Ted Gärdestad och kommande evenemang!

Hej allesammans!

Vilka kvällar, vilka stjärnor ja satelliter, oh vilken härlig dag. Varför så uppe i det blå tänker ni? Kanske har han fångat en ängel? I och med hösten hade jag tänkt hoppa ifrån Eiffeltornet men i och med förra veckans himmel, så oskyldigt blå med lite lagom sol, vind och vatten så ångrade jag mig och bestämde mig för att skaffa mig en egen måne... Förlåt kära vänner för min Göteborgska och Ted Gärdestads-ordvitsande inledning, man rår inte för den typen av humor i denna arbetskrävande och stressomgivna bransch!

Som ni kanske anade av inledningen så lägger vi nu två fantastiska Ted Gärdestad-kvällar bakom oss! Källaren har varit fullbokat i stort sett sedan annonsen om spelningarna satt i vår lokala mediemagasin, HN:s onsdagsutgåva för drygt två månader sedan. För att vara helt ärlig så skulle vi nog ha kunnat fylla ett par restauranger till med tanke på antalet positiva och taggade människor i alla åldrar som ringt oss och bönat och bett de senaste veckorna!

Våra tre musiker är troligtvis tacken för detta. Tre av Falkenbergs kanske mest etablerade och duktiga musiker trängde för andra året i rad ihop sig längst in i källaren med trumset, 3 keyboards, gitarr + de själva! Claes Jagborn, denna blonda sångfågel med hårdrock närmst om hjärtat upphör aldrig att förvåna, en fantastisk stämma som drar mängder med folk. Björn Pettersson på trummor, eller rättare sagt, inklämd bakom trumsetet och ändå framföra nåt så bra är inte fy skam det heller. Sist men definitivt inte minst, har vi Peter Ringdahl, till vardags Falkenbergsrevyare som besitter en musikalitet utan dess like. Peter styrde 3 keyboards varav en av dessa var basen...det övergår mitt musikaliska förstånd att klara det med en i varje ben.

Tack alla som var där och höjde stämningen. Båda kvällarna slutade med dans! Jag som egentlig purfärsk individ och 80-talist, blir en smula förvånad med en viss beundran i blicken, när jag ser er aktiva 50-talister som kan bugga i en otroligt hög hastighet, närmast påminna om en svartvit stumfilm från 40-talet, och dessutom göra detta på en yta av kanske 1 kvadratmeter! Min generation är måhända lite mer utrymmeskrävande än er...


Jag lägger upp ett par få bilder från kvällarna också!









Glöm inte min Ölprovning för "de som inte dricker öl" den 3 november. 480 kr inkl mat kostar den. Även ni som tycker om öl får gärna anmäla er, det blir en hel del öl som många kanske inte vanligtvis uppfattar som öl... Är ni sugna på en exklusiv sherry/whisky provning med Olle så går den av stapeln 30 oktober. Där börjar Olle med att prova 3 riktigt bra Sherry-sorter, och efter maten provas 3 whiskysorter, som legat på föregående sherrys fat. Riktigt intressant!

Välkomna!

/Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade